Dostęp do internetu w Chinach uzyskało już ponad 600 milionów osób, jest to około 45% populacji kraju i znacznie więcej niż wynosi całkowita ludność Stanów Zjednoczonych. Dużo osób korzysta z sieci za pomocą połączeń mobilnych, głównie telefony komórkowe, również tablety. Oczywiście dostęp do sieci jest ciągle niższy niż np. w USA, Korei Południowej czy Japonii gdzie penetracja wynosi 70%, ale trzeba zwrócić uwagę na bardzo szybki rozwój zwłaszcza jeśli chodzi o dostęp na obszarach wiejskich. Jest to bardzo ogromny rynek zarówno dla koncernów chińskich jak i zagranicznych, jest to tez rynek specyficzny gdzie głownie krajowe usługi i serwisy staja się potentatami, przykłady komunikator QQ, wyszukiwarka Baidu, mikro-blog weibo, portal TaoBao i wiele innych portali informacyjnych. W powyższym blogu będę starał opisać się usługi i serwisy dostępne na rynku chińskim, które coraz śmielej wychodzą na rynki zagraniczne zdobywając nowych klientów.