O czym warto pamiętać podczas użytkowania chińskich lampionów? Przede wszystkim o pozwoleniach i wszystkich działaniach zmierzających ku efektownemu, ale i bezpiecznemu pokazowi wypuszczenia lampionów. Aby go zorganizować i przeprowadzić potrzebna jest bezwzględnie zgoda właściciela obiektu. Należy się zorientować czy taka atrakcja nie będzie kłopotliwa oraz czy nie stworzy zagrożenia, czy to dla środowiska, czy dla sąsiednich zabudowań. Ponadto, gmina czy urząd miasta może wymagać od organizatorów wcześniejszego uprzedzenia o planowanym odbyciu takiego przedsięwzięcia. Nie jest to regułą, niemniej jednak warto upewnić się wcześniej co do wymagań urzędów, aby uniknąć nieprzyjemności i problemów, choćby w postaci grzywny. O swoich planach można uprzedzić również miejscową straż pożarną, nie jest to jednak konieczne. Za ewentualne konsekwencje wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa bądź spowodowania wypadku w wyniku wypuszczenia lampionów, odpowiedzialna będzie osoba, która zgłosiła pokaz w urzędzie, to ona zostanie obciążona wszelkim sankcjami. Jeśli organizacją wesela zajmuje się profesjonalna firma czy konsultant ślubny, nie mamy się o co martwić, to te podmioty będą całkowicie odpowiedzialne za załatwianie wszelkich formalności, w tym także pozwoleń.