Chińscy internauci

internauci chinyDostęp do internetu w Chinach uzyskało już ponad 600 milionów osób, jest to około 45% populacji kraju i znacznie więcej niż wynosi całkowita ludność Stanów Zjednoczonych. Dużo osób korzysta z sieci za pomocą połączeń mobilnych, głównie telefony komórkowe, również tablety. Oczywiście dostęp do sieci jest ciągle niższy niż np. w USA, Korei Południowej czy Japonii gdzie penetracja wynosi 70%, ale trzeba zwrócić uwagę na bardzo szybki rozwój zwłaszcza jeśli chodzi o dostęp na obszarach wiejskich. Jest to bardzo ogromny rynek zarówno dla koncernów chińskich jak i zagranicznych, jest to tez rynek specyficzny gdzie głownie krajowe usługi i serwisy staja się potentatami, przykłady komunikator QQ, wyszukiwarka Baidu, mikro-blog weibo, portal TaoBao i wiele innych portali informacyjnych. W powyższym blogu będę starał opisać się usługi i serwisy dostępne na rynku chińskim, które coraz śmielej wychodzą na rynki zagraniczne zdobywając nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *